2004 - Tour Europe

Da vi startede stod
km-tælleren på 87.495
Lørdag d. 29. Maj.
Endelig kom dagen hvor vi skulle afsted. Dagen startede med et uventet
besøg af Carsten & Anne-Grethe ... Nåe ja for f......, jeg var jo nu 40 !!!

Efter lidt morgenmad, gik vi ellers i gang med at pakke. Kl. 15 startede den sidste superliga runde, hvor Brøndby IF med lidt held kunne vinde danmarksmesterskabet. Ca. 2 minutter før pause, førte BIF 2-1 over AB og FCK havde sat en 2-0 føring overstyr (den stod nu 2-2). Den 1. plads varede til ca. 3 minutter ind i 2. halvleg :-( og nærmere kom vi ikke. Tillykke til Martin, Jim,
René med flere :-)

Sov til ca. 9-9.30, spiste hurtigt lidt morgenmad og videre det gik. Efter at have kigget lidt på kortet, blev vi enige om at køre mod Bochum (gennem Osnabrück, Münster & Dortmund).

Vi kørte gennem Bochum, byen hvor Peter Madsen, Søren Colding og snart Tommy Bechmann spiller. Det er en noget kedelig by, men den fik heller ikke mange chancer. Klokken var nu ca. 18.00.

Vi fortsatte små 10 km. mod Hattingen hvor vi tilfældigt fandt en campingplads. Det var en fastligger plads lige ned til floden, men camping fatter mente nu nok der var plads til os. Euro 28,60 for
en nat med el, samt bad. Da der ikke var nogen kiosk eller tankstation i nærheden, fandt vi cyklerne frem.

Hvad vi havde forstået som en tur på ca. 7 minutter, blev en tur
på 7 km. + det løse og så skulle vi også hjem igen !!! Vi endte inde
i Bochum, hvor vi efter nogle seje bakker, fandt hvile ved en tank-station. Turen hjem var noget sjovere - ned ad bakke :-) Anni klarede den i flot stil, men havde nu nok alligevel ondt i rumpen,
he he. Dagen efter fandt vi ud af, at vi var kørt den forkerte vej. Nærmeste tank lå ca. 7 minutter væk ...

Aftensmaden (rugbrød) fik vi hurtigt klaret og så blev der linet op til snacks og film, men ... en hård start, elendig nat og en lidt lang cykeltur, havde gjort kål på de voksnes energi, så vi fandt hurtigt vore dyner. Hvornår ungerne gik omkuld vides ikke med sikkerhed :-)
Søndag d. 30. Maj.

Vi gjorde holdt mellem
Münster& Dortmund
for at få noget frokost.

Selv om vi prøvede at skynde os, kom vi alligevel først afsted kl. 19.30. Vi havde ikke kørt mange km, før vi prøvede at ringe til Sorø Camping, blot for at få at vide at alt var optaget (pga pinsen). Anni foreslog vi skulle tage en kold tyrker og køre hele natten !!! 295 km senere (over storebælt gennem Jylland til Flensborg) nåede vi grænseovergangen kl. 00.39

Vi kørte via Hamburg og forbi Bremen, til klokken blev hen af 4.30. Så var vi simpelthen for trætte til at fortsætte. Vi blev
enige om at finde en rasteplads. Den første var for skummel og øde, mens den næste virkede bedre. Der holdt flere lastbiler og en en enkel camper. Pladsen var oplyst og tanken var åben. Så lidt syd for Bremen gik vi til køjs.

Mandag d. 31. Maj.

Frokosten i Bad Salzig

Stod først op kl. 10.00, fik morgenmad og et bad. Kl. 12.00 kørte vi videre. Ud af autobahnen, forbi Wuppertal, Remscheid, Lever-kusen og Köln, til Bonn for at køre ud af hovedvej 9, til Koblenz. Vejen dertil var både på hovedvej & autobahn, gennem Bad Godesberg, Remagen, Andernach.

Da vi nåede Koblenz, meldte sulten sig. Vi blev enige om at fort-sætte ad 9´eren langs Rheinen, til vi fandt et sted at spise. Da
vi var nået til Boppard var vi ved at blive utålmodige, men lidt længere fremme i Bad Salzig, lykkedes det at finde et sted at spise.

Da klokken var lidt over 15.00, var det ikke specielt nemt, da man normalt spiser frokost inden 14.00 og aftensmad først ser-veres fra 18.00. Heldigvis var det en sød og venlig dame, som havde lidt for-ståelse for turisternes manglende viden.
Drengene fik "wurst und pommes" og vi fik "Käsebrott".

Veltilfredse fortsatte vi turen sydpå. Ikke meget senere fandt vi ved et tilfælde en campingplads i St. Goar. Pladsen var lige ud til Rheinen, lige overfor Loreley. Et rigtigt dejligt sted, med masser af liv i form af fragtbåde og turist rundfartere. Liggende lige ved et par sving med borge, ruiner og vinmarker, til alle sider, oppe på de stejle skråninger. Og lige overfor var den berømte Loreley, som vi måtte nøjes med at tænke os til.

Campingplatz Loreleyblick (www.camping-loreleyblick.de) i St. Goar ved Rheinen ...
... lige overfor Loreley.